Verzenden & retourneren

Bestelling volgen

Het is op meerdere manieren mogelijk om uw bestelling te volgen. Indien u bij het plaatsen van uw bestelling een account aangemaakt heeft, kunt u inloggen en in het menu uw bestelling bekijken en volgen. Indien u geen account aangemaakt heeft, wordt u alleen op de hoogte gehouden via email. Kunt u uw emails niet vinden of heeft u andere vragen over de status van de bestelling? Neem dan contact met ons op.

Verzendkosten

WVScolor.nl houdt de kosten voor u zo overzichtelijk mogelijk. De prijzen op onze WVScolor.nl webshop zijn exclusief BTW en exclusief verzendkosten tenzij expliciet vermeld. 

Vervoerders

Bestellingen die geplaatst worden via WVScolor.nl worden via het distributienetwerk van gerenommeerde vervoerders (zoals DHL, PostNL, UPS, ed.) geleverd. Hierdoor kunnen wij ervoor zorgen dat uw producten z.s.m. op het verzendadres aankomen. Producten die niet uit eigen voorraad leverbaar zijn kunnen eventueel vanuit een ander magazijn en via andere vervoeders aangeleverd worden. Indien u uw producten via een specifieke vervoersmaatschappij verzonden wilt hebben, gelieve dan contact met ons op te nemen.

Looptijden

De producten die op WVScolor.nl aangeboden worden, hebben normaal gesproken een leveringstermijn van 1 a 2 dagen. Indien producten niet direct leverbaar zijn, dan wordt dit aangegeven op de betreffende productpagina.

Ruilen en Retouren

Indien u uw product wilt terugsturen of ruilen, dan is dat in principe altijd mogelijk binnen 7 dagen na aankoopdatum. WVScolor.nl zal de wettelijke richtlijnen inzake retourname en restitutie voor bedrijven hanteren. Realiseert u zich a.u.b. wél dat indien uw nieuw geleverde product door u wordt uitgepakt en vervolgens door u wordt terug gestuurd, dat er kosten zijn gemoeid met het terugnemen, controleren op beschadigingen en werking en het opnieuw verpakken van het product. Daarnaast zijn er kosten gemoeid bij de administratieve behandeling en retourneren van de betaling. 

Voor bedrijven zijn wij genoodzaakt een minimaal deel van de kosten voor retourname in rekening brengen. Zorgt u er a.u.b. in alle gevallen wél voor dat het product compleet en in de oorspronkelijke, onbeschadigde verpakking met voldoende frankering wordt geretourneerd. Producten die beschadigd of niet compleet zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking.
Wilt u een product ruilen of retourneren, dan kan dat alleen met een geldig Retour Autorisatie Nummer (RAN). Gelieve dit nummer met vermelding van uw NAW gegevens, ordernummer,  en reden van retourzending aan te vragen via onze contactpagina.


Bestellen vanuit het buitenland en BTW

Indien u in België BTW-plichtig bent en u of uw bedrijf heeft een Belgisch BTW nummer, dan kunnen wij u onze producten zonder BTW leveren. Dit is een z.g. Intracommunautaire levering. Wij zijn echter verplicht uw naam en adres in combinatie met uw BTW nummer te verifiëren alvorens wij mogen leveren. 

Indien u als Belgische klant uw BTW mummer invoert tijdens de bestelprocedure, dan zal ons systeem automatisch uw BTW nummer en naam en adres controleren. Indien de naam-adres-BTWnummer-combinatie geldig is, dan zal ons systeem automatisch geen BTW in rekening brengen. Let u er echter wel op de u het BTW-nummer correct en volgens de gewenste format invult (anders werkt het systeem niet automatisch).

Indien u hier vragen over heeft kunt u contact opnemen via onze contactpagina.